Maak kennis met Sophie
HOLLANDS KROON – Ze heet Sophie en is de eerste volledig digitale medewerker. Vanaf 1 september kan iedereen die een vraag heeft met haar in gesprek gaan via de website van de gemeente Hollands Kroon of met de Sophie app. Als je tegen haar praat, praat ze terug. Als je iets typt, typt ze het antwoord terug. Sophie beantwoordt 24/7 uur per dag uw vragen. Ze weet namelijk bijna overal het antwoord op. Mocht ze het antwoord een keer schuldig blijven, dan zoekt ze direct een medewerker die tijdens kantooruren telefonisch beschikbaar is. Of u kunt een terugbelverzoek maken.
Hollands Kroon heeft voor deze innovatieve variant van de pratende, 3D-avatar gekozen om zoveel mogelijk mensen in eigen tijd te kunnen helpen. Sophie is daarmee een fijne aanvulling op de dienstverlening. Mogelijk dat hierdoor in de toekomst minder vragen via telefoon, chat of mail binnenkomen, maar dat zal de tijd leren. Uiteraard is ze geen vervanging voor het menselijke contact. Zo blijft het mogelijk om telefonisch medewerkers te spreken. Als de Hollands Kroonmobiel weer rijdt, is dat ook een plek waar inwoners met ons in contact kunnen komen en allerlei vragen kunnen stellen.
U kunt Sophie ook als app downloaden op uw telefoon of tablet. De app is beschikbaar in de Google PlayStore en AppStore. Sophie verschijnt in 3D door uw camera op de marker te richten. Deze is te vinden op deze website onderaan deze pagina: www.hollandskroon.nl/sophie. Geen marker? Geen probleem. Klik dan in de app op de menubutton en klik op ‘zet AR uit’. Een internetverbinding is altijd nodig om met Sophie te praten. Als u tegen haar praat, praat ze terug. Als u iets typt, typt ze het antwoord terug.