Nieuws

Steunzender voor mobiele telefonie in Kreileroord

Foto: Consumentenbond.nl

KREILEROORD – Mobiele telefonie is tegenwoordig niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. En sterker nog ons leven is er van afhankelijk zo blijkt! Rond de kerstdagen kreeg de partner van de inwoner van Kreileroord een hartaanval. Met de vaste lijn is snel 112 gebeld. De ambulance was snel ter plaatse. De problemen begonnen toen de patiënt in de ambulance werd gelegd. Gebruikelijk protocol is dat er dan meteen wordt ingelogd in een systeem en een hartfilmpje wordt doorgestuurd naar de cardioloog zodat er medicatie voorgeschreven kan worden. Dit lukte niet in Kreileroord vanwege het ontbreken van bereik op de mobiele verbindingen.

Uiteindelijk heeft het ambulancepersoneel de patiënt richting Wieringerwerf vervoerd en op de vluchtstrook alsnog de verplichte aanmeldingshandelingen uitgevoerd. In deze situatie is het goed gegaan. Maar gaat dat in toekomstige ook goed? Daarover maakt Johan Grit, inwoner van Kreileroord zich zorgen. Hij sprong op de bres en nam contact op met diverse instanties. Hij vond bij de Veiligheidsregio en de gemeente Hollands Kroon een luisterend oor.

‘We heb­ben vo­rig jaar al be­slo­ten mee te wer­ken aan de komst van een steun­zen­der van KPN in het dorp. We heb­ben als ge­meen­te kor­ting ge­ge­ven op de grond om­dat het nu niet di­rect een com­mer­ci­eel aan­trek­ke­lijk pro­ject was’, zegt ge­meen­te­woord­voer­der Ben Bruin in de Schager Courant. ‘De nieu­we steun­zen­der had er ei­gen­lijk al moe­ten staan maar door pro­ble­men bij de te­le­foon­pro­vi­der is dat wat ver­traagd. Ik ge­loof dat het nu het be­gin van de zo­mer gaat wor­den, en dan zijn alle ver­bin­dings­pro­ble­men als het goed is voor­bij’.

Laat meer zien
Back to top button