Digitale vragen? Ga naar één van de informatiepunten in Hollands Kroon
HOLLANDS KROON – Steeds meer dingen van de overheid moet u zelf via het internet regelen. Het aanvragen van een AOW-uitkering, het regelen van zorg of het verlengen van een rijbewijs. Veel mensen vinden dit lastig. Het is dan wel fijn als iemand u hierbij op weg helpt. Daarom opende Hollands Kroon op 22 september twee informatiepunten voor digitale vragen. In de bibliotheek in Anna Paulowna en in Wieringerwerf. Hier kunt u langskomen met uw digitale vragen. Een medewerker helpt u graag.
Vanaf die dag kunt u elke week langskomen bij een informatiepunt in Wieringerwerf of Anna Paulowna. Het informatiepunt in Wieringerwerf (Cultuurschuur, Loggersplein 1, Wieringerwerf) is open op dinsdag van 10.00 uur tot 12.00 uur. Het informatiepunt in Anna Paulowna (MFA De Ontmoeting, De verwachting 13, Anna Paulowna) is open op woensdag van 10.00 uur tot 12.00 uur. Alle twee de informatiepunten kunt u vinden in de bibliotheek. Iedereen is zonder afspraak welkom. Een lidmaatschap van de bibliotheek is niet nodig.
Voorbeelden van vragen zijn: “Kunt u mij helpen met mij DigiD?” of “Kunt u mij helpen met het aanvragen van een uitkering?” of “Ik begrijp niet hoe mijn pensioen werkt, kunt u mij helpen?”. Als u eenmaal weet hoe het werkt via de computer, is het misschien minder moeilijk dan u eerst dacht. Vaak heeft u dan ook sneller antwoord. Soms zelfs meteen.
Hollands Kroon is een digitale gemeente. Daarom vindt de gemeente het belangrijk dat inwoners bij (digitale) vragen hulp kunnen krijgen. De informatiepunten zijn een samenwerking tussen Wonen Plus Welzijn, de Kopgroep bibliotheken en de gemeente. Het is de bedoeling dat Wonen Plus Welzijn en de Kopgroep Bibliotheken begin volgend jaar nog twee informatiepunten openen. Deze komen in Hippolytushoef en Nieuwe Niedorp/Winkel. Naast dit informatiepunt is er ook een digitaal Pools informatiepunt (Punkt Informacyjny) omdat er veel Poolse arbeidsmigranten in de gemeente wonen en werken.